Thursday, April 25, 2013

10 TANDA-TANDA BERAT SAYA SUDAH NAIK!!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum..

Saya adalah seorang yang SAYANG KAN LEMAK sangat-sangat!mmbahahahaha..DULU LAA..
Yer laa..bila suruh jalan kaki sikit ke kedai yang jarak tak sampai 10 meter, saya cakap "tak nak lah!nanti habis lemak saya cair semuanya!saya SAYANG LEMAK SAYA!" Haaa,..itu memang jawapan yang selalu dan sinonim sangat dengan saya!Betapa sayang sangat pada lemak kan..

Itu dulu. Saya pun kurang pasti bila saya berubah dan mula BENCI pada lemak..Saya mula terperasan bila saya balik kerja, saya sangat malas..kadang-kadang "tersadai" di depan tv sampai laa pukul 7.30 malam..(Okey..saya tipu..kadang-kadang pukul lapan..baru terhegeh-hegeh nak mandi dan solat Magrib). Dan waktu malam pula, saya dah mengantuk sangat selepas makan malam. Saya tertidur je kat depan tv, kesian anak dan suami saya yang "sakit mata" tengok keadaan saya masa tu..Esok nya pula, sangat berat nk bangun..Bangun pagi saya dah lapar giler..macam dua hari tak makan..Dalam fikiran mula laa melakar impian nak beli nasi lemak lauk kerang bagai!woooottttt wooootttt...Teruk kan saya! Dengan tabiat yang begitu, saya berhasil menternak badan saya sehingga 68kg! Yeaaaaa!! TAHNIAH!!

Huhuhu..naik penimbang, macam tak percaya!betol ke berat aku ni??Ye..sila percaya yer..
Patutlah semua baju muat kat kepala je..pipi dah macam ade telur kt dlm mulut!lemak di belakang menggelebeh je..kalau lalu depan cermin, mesti nk salahkan cermin tu "mungin cermin ni melebar kot, sebab tu aku nampak gemuk"..Tidak tidak tidak..sebenarnya , memang saya dh gemuk!

Saya dengan gigihnya mula laa mencari ubat-ubat kurus di pasaran.Macam-macam ade skarang ni kan..Tapi Alhamdulillah, saya memilih Herbalife..Sebulan saya dh turun 6kg..Sekarang dah dua bulan lebih, total lost 10kg!Alhamdulillah Ya Allah..Kadang-kadang kita tak sedar kita dah gemuk, Tapi bila anda rasa anda ada ciri-ciri seperti di bawah ni..Sah lah anda dh GEMUK!



  • Baju semua dh ketat. Bila pegang dekat bahagian belakang ade lebih2 lemak bertingkat2 lak tu..
  • Perut dh semakin membuncit! Bila tengok tv, siap bole letak tangan atas perut..tak pun handphone!wakakaka
  • Bila berjalan (lebih-lebih lagi pakai skirt/baju kurung/jubah) peha bergeser antara satu sama lain
  • Tidur lena gila sampai berdengkur tak hengattt
  • Time shopping baju, rasa saiz baju muat, tapi bila balik rumah, tak muat pun!
  • Pakai spender siap bergulung melurut bawah perut..gara-gara perut yang makin membuncit
  • asyik makn, makan, makan..yang anak tak habis pun awk yang habiskan..segala jajan pon awk makan!sah laa memang dh gemuk.
  • Time amik gambar nak amik posing jauh sikit supaya nampak kecik dlm gambar
  • Naik tangga atau jalan sikit mengah sangat dah..macam dh lari 10 pusingan padang!
  • Korang timbang laa sendiri!baru sedar diri!

Itu antara yang saya boleh senaraikan..Huhuhu..Oleh yang demikian, saya sangat menyeru dan merayu, jika ada tanda-tanda di atas, cepat lah consume herbalife..Walaupun mula-mula rasa agak mahal, tapi berbaloi, ditambah dengan dapat coach yang sangat sabar dan baik hati!hahahaha


Jika anda ingin cuba Herbalife, hubungi saya 0148130090 atau email mariazul127@gmail.com. Saya akan bantu anda supaya mendapat kesan yang sama seperti saya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...