Wednesday, August 14, 2013

Jom Nyah Lemak Di Bulan Syawal!

Bismillah.

Assalamualaikum W.B.T & Salam Sejahtera..


Rasa belum terlambat kan untuk saya ucapkan Salam Lebaran 2013 , Maaf Zahir dan Batin..
Soalan pertama dari saya..berapa kilo dah naik berat badan??hehehehe..makan ati tak dengar soalan saya??hihihi..Normal laa kan..lepas sebulan berpuasa, mesti happy giler sebab naik penimbang tengok turun 4-5kg..tapi masuk raya ke tiga je, berat dah naik berkilo-kilo pulak..memang heran bin ajaib laa kan..siap kata penimbang tu rosak bagai..takde pulak teringat raya pertama, raya kedua korang makan apa..makan tak ingat dunia..dari pagi sampai malam , rendang ~ ketupat ~kuah kacang~ lemang ~ nasi dagang ~ nasi minyak ~ nasi tomato ~ nasi beriani ~ kuih raya ~air manis ~ air bergas..dah tentu itu je yang masuk dalam perut kita..brape kalori tu??berapa lemak tu??air mineral ada minum tak??air kencing pun dah konpem-konpem kaler kuning diraja..menandakan toksin tengah beraja & beristirehat di dalam badan anda..mana tak naik berat????haaa..cer pikir..





Aik..tak marah pon..cuma, mengingat kan jer..saya pun naik berat lepas puasa..tapi yang happy nye sebab..naik berat kali ni, takde laa naik berat cm raya tahun lepas...raya tahun lepas, saya pun nampak kurus..selang sebulan je lepas raya, badan naik mendadak.."hasil" dari open house demi open house..makan tak ingat dunia..Huhuhu..Astaghfirullah..Moga Allah ampunkan saya kerana makan ikut nafsu..




Bila kita makan banyak, janganlah lupa untuk minum lebih banyak air kosong untuk detoks balik lemak @ kalori yang kita ambil..setidak-tidaknya berjalan untuk membakar balik kalori tersebut supaya tak bertukar menjadi lemak..pernah tak kita kira kalori makanan dan apa yang kita perlu buat untuk bakar balik kalori tersebut?tak kan..sebab tu badan kita naik dan berisiko untuk jadi obesiti..



Jom nak bagi contoh :

Mee kari = 530 kalori  (nak bakar balik kalori ni perlu berjogging selama 72minit)

Ko ade ke g jogging masalahnya??adeii..memang tak laa kan..makin melingkau mcm ular sawa kekenyangan ada laa..Huhu..Kita risau nak kira kalori sebab takut nanti orang kata kita ni terlalu taksub nak kurus sampai nak kena kira kalori..bukan taksub..sekadar menjaga & mensyukuri nikmat yang Allah berikan..kalau kita tak jaga kesihatan sama jugak mcam kita tak bersyukur dengan nikmat kesihatan & tubuh badan yang elok yang Allah berikan..

Tahun ni, saya sangat-sangat bersyukur sebab saya dipertemukan dengan herbalife..Herbalife adalah salah satu cara yang saya gunakan untuk belajar menjaga amanah yang Allah berikan..
Nak tau macamana caranya?

Harini dah 7 Syawal kan..?saya dah start balik pemakanan saya yang sebelum puasa iaitu :


  1. Ganti sarapan pagi dengan shake herbalife.
  2. Minum tea mix 2 hingga 3 liter..
  3. Minum air masak 4 liter
  4. Makan lebih banyak buah..
  5. Ganti makan malam dengan shake herbalife.

Alhamdulillah..dah dua hari back to normal plan saya ni, saya dah turun balik 1.5kg..nak seribu daya kan..tak nak berdalih-dalih..hehe..yang pasti, kalau saya tak amik herbalife, saya rasa kurang bertenaga..lembik semacam & rasa nak tidur je memanjang..

So, kalau ada sesiapa yang nak nyah lemak di bulan Syawal ni..dan nak merasa bestnya detoks lemak dengan herbalife, jom contact saya 014-8130090. Saya akan coach anda bagaimana caranya..







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...